domingo, 23 de mayo de 2010

O BNG denuncia na UE a central no Eo e os colectivos constitúen unha plataforma

As críticas á posible construción dunha central hidroeléctrica no río Eo ao seu paso polo municipio lucense de Ribeira de Piquín chegarán á Comisión Europea. A través dunha iniciativa do Grupo Verdes-Alianza Libre Europea, no que está integrado o BNG, a portavoz nacionalista en Europa, Ana Miranda, acaba de presentar unha pregunta para coñecer se a comisión é coñecedora deste proxecto empresarial, que afectará a un espazo protexido pola Red Natura 2000 e que implicará derivar a canle fluvial ao longo dun tramo de máis de 12 quilómetros.

Por outra banda, dez agrupacións lucenses constituíron onte pola tarde en Meira a plataforma «Salvemos ou río Eo». Intégrana a Asociación para a Defensa Ecolóxica de Galicia (Adega), a Asociación Eme, de Meira; a Asociación Cultural e Deportiva As Minas, da Pontenova; o Club Deportivo Rodeo; o Concello de Ribeira de Piquín; Troitas Ecolóxicas de Ribeira; o Centro de Iniciativas Turísticas (CIT) da Pontenova; a Asociación de Mulleres Rurais da Pontenova; a ACIA da Pontenova e o BNG.
Mañá hai concentración
A plataforma celebrará mañá unha concentración ás 12 horas na praza dúas Fornos, na Pontenova. «Aquí non hai tema político, ou que queremos é unirnos todos para facer forza», destacou Alberto Carballal, do club Rodeo. Consideran que a central terá graves consecuencias na paisaxe e no medio ambiente, ademais de en a economía e na sociedade da zona. Os colectivos teñen previsto volver reunirse dentro de quince días, posiblemente a primeira semana de xuño. A de onte tivo lugar na sede da Asociación Montes e Vales.
Los concellos de Ribeira de Piquín y A Pontenova, así como el Club O Rodeo y el CIT de A Pontenova, entre otras muchas asociaciones y colectivos ecologistas, constituyeron ayer una nueva plataforma ciudadana que, a partir de ahora, canalizará todas las actuaciones encaminadas a frenar el proyecto de construcción de una minicentral hidráulica en la cuenca alta del río Eo, a la altura del lugar de Quende. Esta nueva plataforma, que lleva por nombre Salvemos o río Eo y cuya directiva quedará elegida en una asamblea prevista para las próximas semanas, nace con la pretensión de englobar a todos los municipios bañados por el río Eo y que se hallan en el territorio afectado por la reserva de la biosfera Oscos-Eo Terras de Burón, tal y como indicó ayer el presidente del GDR-3 Montes e Vales, Nacho Eiros, al término de la asamblea constituyente. A la espera de elegir la directiva de este nuevo colectivo y perfilar el calendario de actividades a llevar a cabo en las próximas fechas, Eiros indicó que los primeros acuerdos se ciñeron a respaldar la nueva convocatoria de protesta programada para mañana en A Pontenova y a la reapertura de otra campaña de recogida de firmas en contra de un proyecto hidráulico que desviará el caudal del río Eo de su cauce natural un tramo de más de nueve kilómetros. La creación de una web o un blog para dar información a todos los interesados en este tema y la solicitud de una entrevista con responsables de la Confederación Hidrográfica del Cantábrico son otras de las acciones ya pactadas. Al mismo tiempo que se celebraba esta reunión en Meira, la portavoz del BNG en Europa, Ana Miranda, trasladó su inquietud a la Comisión europea por los efectos que deparará este proyecto hidroeléctrico en el cauce del río. VOLVER A PONTENOVA.ES
Copyright © 2008 PONTENOVA.ES: Términos y condiciones de uso.