O arranxo da estrada foi reclamado nos últimos meses,
nos que xogou un destacado papel a Asociación Cultural e Deportiva As
Minas, con sede na Pontenova. Ese colectivo entregou en días pasados, na
Subdelegación do Goberno, un escrito con máis de 4.000 firmas que
avalaban a petición de melloras entre Asturias e Lugo, nun tramo duns 80
quilómetros.
Co seu presidente, Daniel Veiga, á fronte, a
asociación, que realizou unha gran campaña de mobilización en Internet e
en redes sociais, levou a cabo a súa campaña nos municipios polos que
discorre a estrada, logrou a adhesión de diversas asociacións e entregou
un cedé con imaxes da estrada para subliñar a importancia da súa
demanda.
Papel crave
Na proposición non de lei que presentou no
Congreso, o BNG destacaba que na estrada non tivera ningunha
modificación no seu trazado a pesar da sinistralidade dalgúns lugares e
que desempeñaba un papel indispensable para as comunicacións da
provincia.
O Ministerio de Fomento advirte de que as curvas de
Couto de A, situadas no tramo da estrada N-640 (Varres-Vilagarcía de
Arousa) que pasa polo municipio de Castro de Rei, non son un lugar
considerado oficialmente Tramo de Concentración de Accidentes. Nesa zona
rexistráronse numerosos choques entre vehículos e saídas de vía, e
resultou especialmente tráxico un de maio do 2008 no que morreron tres
cidadáns portugueses, que viaxaban de Meira, onde vivían e estaban
contratados por unha empresa, ao seu país para pasar o fin de semana nos
seus lugares de orixe.
No entanto, unha resposta do Goberno ao deputado do
BNG Francisco Jorquera subliña que a zona, situada entre os puntos
quilométricos 68,1 e 69,7 da vía, non ten esa consideración. A
información trasladada polo executivo ao parlamentario nacionalista
detalla que se está redactando un proxecto para mellorar o firme da
estrada no centro urbano da Pontenova e que se está reparando a calzada
nos 24 quilómetros comprendidos entre os puntos 27,7 e 61,7.
«Ou aglomerado está gastadísimo na maioría dous sitios. De Paraxes a Lugo ou coche baila nalgún deles»
testemuño | ANTONIO PAZ | Taxista de Meira que
circula a miúdo pola vía
- Autor:
- Xosé María Palacios
Circular pola N-640 cara a Lugo ou cara á Pontenova
é, sobre todo no primeiro caso, un desprazamento frecuente para Antonio
Paz, taxista de Meira. Por iso coñece ben a estrada, da que non só
destaca o mal estado do firme senón tamén a redución de lugares para
adiantar.
As curvas de Couto da son un lugar de paso obrigado
se se viaxa de Meira a Lugo e un punto que obriga a extremar a
precaución na estrada: «Cando está mollado, hai que ir suave ou
coñecela», di. O peor da estrada, desde o seu punto de vista, é fácil de
detectar: sinala con esa dubidosa honra á capa de rodaxe, que, di,
«está gastadísima».
As súas impresións seguen esa liña. En primeiro
lugar, a causa das dificultades: «Ou aglomerado está gastadísimo na
maioría dous sitios», afirma. A continuación, a consecuencia: «De
Paraxes a Rozas hai sitios en que baila ou coche. E dá Pontenova para
abaixo [refírese ao tramo que discorre desde esa localidade cara a
Asturias], tamén». A sensación resulta desconcertante: «Parece que vas
subindo e baixando de nivel», di.
Peor cando chove
Doutra banda, un habitual usuario da estrada como
Paz admite que o estado da estrada empeora bastante cando as condicións
meteorolóxicas son adversas, o que eleva o número de accidentes na zona.
Para Paz, xa que logo, está claro que o estado de conservación da
estrada non é desde logo o indicado: «Claro que non», apostila.
E ata fai unha comparación que subliña a necesidade
de melloras: «En Asturias calquera estrada de montaña está ben
asfaltada. Por que aquí non?», pregúntase.