martes, 4 de mayo de 2010

Un punto da N-640 con moitos choques non é perigoso segundo criterio de Fomento

O arranxo da estrada foi reclamado nos últimos meses, nos que xogou un destacado papel a Asociación Cultural e Deportiva As Minas, con sede na Pontenova. Ese colectivo entregou en días pasados, na Subdelegación do Goberno, un escrito con máis de 4.000 firmas que avalaban a petición de melloras entre Asturias e Lugo, nun tramo duns 80 quilómetros.
Co seu presidente, Daniel Veiga, á fronte, a asociación, que realizou unha gran campaña de mobilización en Internet e en redes sociais, levou a cabo a súa campaña nos municipios polos que discorre a estrada, logrou a adhesión de diversas asociacións e entregou un cedé con imaxes da estrada para subliñar a importancia da súa demanda.
Papel crave
Na proposición non de lei que presentou no Congreso, o BNG destacaba que na estrada non tivera ningunha modificación no seu trazado a pesar da sinistralidade dalgúns lugares e que desempeñaba un papel indispensable para as comunicacións da provincia.

O Ministerio de Fomento advirte de que as curvas de Couto de A, situadas no tramo da estrada N-640 (Varres-Vilagarcía de Arousa) que pasa polo municipio de Castro de Rei, non son un lugar considerado oficialmente Tramo de Concentración de Accidentes. Nesa zona rexistráronse numerosos choques entre vehículos e saídas de vía, e resultou especialmente tráxico un de maio do 2008 no que morreron tres cidadáns portugueses, que viaxaban de Meira, onde vivían e estaban contratados por unha empresa, ao seu país para pasar o fin de semana nos seus lugares de orixe.
No entanto, unha resposta do Goberno ao deputado do BNG Francisco Jorquera subliña que a zona, situada entre os puntos quilométricos 68,1 e 69,7 da vía, non ten esa consideración. A información trasladada polo executivo ao parlamentario nacionalista detalla que se está redactando un proxecto para mellorar o firme da estrada no centro urbano da Pontenova e que se está reparando a calzada nos 24 quilómetros comprendidos entre os puntos 27,7 e 61,7.



«Ou aglomerado está gastadísimo na maioría dous sitios. De Paraxes a Lugo ou coche baila nalgún deles»

testemuño | ANTONIO PAZ | Taxista de Meira que circula a miúdo pola vía
Autor:
Xosé María Palacios
Circular pola N-640 cara a Lugo ou cara á Pontenova é, sobre todo no primeiro caso, un desprazamento frecuente para Antonio Paz, taxista de Meira. Por iso coñece ben a estrada, da que non só destaca o mal estado do firme senón tamén a redución de lugares para adiantar.
As curvas de Couto da son un lugar de paso obrigado se se viaxa de Meira a Lugo e un punto que obriga a extremar a precaución na estrada: «Cando está mollado, hai que ir suave ou coñecela», di. O peor da estrada, desde o seu punto de vista, é fácil de detectar: sinala con esa dubidosa honra á capa de rodaxe, que, di, «está gastadísima».
As súas impresións seguen esa liña. En primeiro lugar, a causa das dificultades: «Ou aglomerado está gastadísimo na maioría dous sitios», afirma. A continuación, a consecuencia: «De Paraxes a Rozas hai sitios en que baila ou coche. E dá Pontenova para abaixo [refírese ao tramo que discorre desde esa localidade cara a Asturias], tamén». A sensación resulta desconcertante: «Parece que vas subindo e baixando de nivel», di.
Peor cando chove
Doutra banda, un habitual usuario da estrada como Paz admite que o estado da estrada empeora bastante cando as condicións meteorolóxicas son adversas, o que eleva o número de accidentes na zona. Para Paz, xa que logo, está claro que o estado de conservación da estrada non é desde logo o indicado: «Claro que non», apostila.
E ata fai unha comparación que subliña a necesidade de melloras: «En Asturias calquera estrada de montaña está ben asfaltada. Por que aquí non?», pregúntase.

VOLVER A PONTENOVA.ES
Copyright © 2008 PONTENOVA.ES: Términos y condiciones de uso.